جودة حياة العمل وأثرها على خدمة العملاء

تاريخ البداية تاريخ التهاية المكان التصنيف
2019-10-26 2019-11-02 غزة تسويق

المدرب: م. تيسير أبو حجير

 

المواضيع الرئيسية:

  •  تعارف وترحيب
  •  الوقوف على توقعات المتدربين وتسجيلها
  •  توضيح أهداف الدورة
  •  مقدمة وتمهيد
  •  توحيد المفاهيم حول مفهوم المهارات السلوكية والانسانية داخل المؤسسة
  •  من يقود عملية التغيير في المؤسسة وفي أي الجوانب؟؟
  •  مفهوم جودة حياة العمل
  •  أهداف وأهمية جودة حياة العمل
  •  معوقات تطبيق جودة حياة العمل
  •  مفهوم الاحتراق الوظيفي والعوامل المؤدية اليه وأثرها على جودة الأداء
  •  كيف نتجنب الأساليب الإدارية الغير فاعلة والتي تؤدي الى ضغوط العمل لدى الموظف
  •  مهارات التحفيز للموظفين وأثرها على جودة الأداء
  •  ما المقصود بالانسيابية السلبية داخل المؤسسة؟
  •  كيف نخلق بيئة عمل تحفيزية (استراتيجيات التحفيز)
  •  كيف نرتقي بأنفسنا وبالمؤسسة.. كيف نبدع في ذلك؟؟ تعزيز ثقافة المؤسسة الايجابية
  •  كيف نعزز ولاء الموظفين للمؤسسة؟
  •  توحيد المفاهيم حول جودة الخدمة
  •  على من تقع مسئولية تقديم الخدمة المتميزة.
  •  لماذا نهتم بخدمة العملاء؟
  •  عناصر الخدمة المتميزة (العنصر المادي، العنصر المعنوي والسلوكي، الصورة الذهنية للبنك)
  •  اليات تحقيق توقعات العملاء والتعامل مع طلبات واعتراضات العملاء
  •  كيف تطور مهاراتك في التواصل للتعامل مع عدد أكبر من العملاء؟

 

الفئة المستهدفة:

العاملين في خدمة العملاء وموظفي التلر في جميع المؤسسات.

 

عدد الساعات : 15 ساعة  تدريبية .

تاريخ الانعقاد :  السبت  26/10 + 2/11/2019

وقت الانعقاد :  9:00 – 16:00

مكان الانعقاد :  مقر المعهد المصرفي الفلسطيني – غزة

 

الرسوم: (100$) للمشارك الواحد من المؤسسات الاعضاء و(150$) للمشارك من غير الاعضاء

 

معلومات المدرب:

Mr. Taysir Abu-Hujair, Master in Engineering brings18 years of experience in project management with various types of organizations. Moreover, he has more than 10 years of experience in the field of training and Capacity Building. He has a perfect background and experience working with local NGOs, governmental and international organizations. Mr. Abu Hujair conducted several capacity building programs to local and international organizations, including large national organizations such as beneficiaries of World Bank, EU, Welfare Association, NDC, PNGO, NPA, and directly to more than a hundred CSOs.

 

Mr. Abu Hujair was the main expert in both management and strategic planning; he provided the technical assistance to these CSOs by conducting coaching visits to prepare together a strategic plan and to set the Administrative policies and procedures for each CSO. Mr. Abu Hujair was the training program manager at TAMI for eight years, and as a trainer he has excellent experience in training, he conducted more than 3300 training hours, with special focus on management.

 

Mr. Abu Hujair’s experience in training on management includes more than 2150 training hour in topics such as: Project Management, Strategic Planning, administrative and management skills of meeting, workshops, initiatives and campaigns, solving problems, decision making and time management. He prepared more than 150 training material. Throughout the conducted courses, his average overall rating is higher than 96% as per the trainees-satisfaction feedback.